Бонбонена тайна (победител 5. клас)

Illustrations - Dvorec ot Dumi_05

Искам да ви споделя една тайна. Случи ми се нещо много странно, но не казвайте на мама. Тя все още мисли, че съм бебе. А аз съм едно голямо момче, което често е гладно.
Както и да е. Аз съм Йовчо, но всички ми казват Йочко.
Живея в гората – да, тази гора, която виждате, като пътувате с влак. Тя не е обикновена, а царство със строги норми. Вълкът Симо пази царството и едно дърво, за което ще ви разкажа по-нататък. Катеричката Буба ни събужда сутрин с тромпета си. Паячето Тохо следи вълкa дали не спи на пост. А в цялата гора се носи мирис на цветя и бонбони. Тези бонбони са специални, нищо че може да се купят от магазина. Но там има достъп този, който заслужи крилатия златен ключ, заплетен в тънка паяжина на дървото, което пък е пазено от вълка. Не разбирам защо трябва да се пази цяло дърво заради един ключ, но щом трябва, значи трябва. Така отговарят възрастните на сложните детски въпроси.
Та магазинчето е стар, скърцащ гардероб с кокоши крака. Отвориш ли го, те посpеща важен мишок пазач, който пък пази господин с безкрайно дълга синя брада. Голямо пазене се пази в нашата гора. По брадата са налепени сладките бонбони и всяко дете трябва да изслуша дългата песен на продавача, за да получи бонбон. Казвам ви – трудна работа.
Да се върнем на случката ми. Вчера сутринта се събудих много гладен. Станах, излязох на цветната поляна и като ме лъхна онзи страхотен бонбонен аромат! Ах! Много исках да взема ключето от вълка, но той нали е пазач, не се даде лесно! Изгледа ме подозрително, каза ми да отида при Мими и да я поканя на танц. Мими е принцесата, която май не иска да е царска особа, защото не обича да танцува, а само да играе боса в тревата. Коя принцеса не обича да танцува?! Абе, момичешки работи!
Тази задача не беше лесна, никак даже! Набрах цветя, балони и тръгнах. Нали ви казах, че нашата гора е вълшебна и в нея растат балони?
Познайте къде срещнах Мими – на поляната. Бягаше и гонеше пеперуди. Искала да си говори с тях, но те май вече бяха доста отегчени от нейните приказки. Стигнах до този извод, защото летяха много бързо. Усмихнах се и най-учтиво я поканих на танц. Тя обаче нали е вироглава принцеса, се обърна и ми изкрещя едно силно „НЕ!”. Лелееее, а коремчето ми плачеше за бонбони! Ами сега? Обясних, че можем да си разделим наградата от танца, но тя отново ми проглуши ушите: „НЕ!”.
Тогава се сетих, че в нашето езеро живеят жабите музиканти. Хукнах към тях и им разказах неволите си. Те поне бяха благосклонни към мен. Организирах ги за концерт, избрах най-голямата водна лилия за дансинг, запалих свещи и ги пуснах да се носят по водата. Извиках Мими, за да ѝ покажа какво съм направил. Тя беше омагьосана от романтичната атмосфера. Че като започнаха едни танци, едни чудесии – краката ми се подуха. Най-накрая и принцесата огладня, та спряхме. Нямаше време за почивка и хукнахме при вълка. Мими му разказа колко добър танцьор съм. Той ми даде ключа, отключих магазина гардероб и онемях! Такава красота не бях виждал през целия си живот – продавачът беше магьосник с авторитет, а брадата му сякаш нямаше край. Бонбоните се редяха по всичките ѝ косъмчета и имаха вид на прекрасно изкушение.
Господинът с безкрайно дългата брада запя най-чудната песен, която някога съм чувал! Слушах и си мислeх колко е прекрасна и колко много съм гладен. Около пладне песента свърши, аз получих моите бонбони, а принцеса Мими си взе само един. Била на диета.
Но в момента, в който разопаковах първия бонбон, мама ме събуди. Време беше да отивам на училище. Застанах до прозореца и видях сиви жилищни блокове, шумни автомобили и никаква гора! Нямаше дори спомен от тревичка, да не говорим за растящи балони и ароматни бонбони. Всичко е било сън! Като си оправях леглото обаче, под възглавницата си открих опаковка от бонбон и мъничко ключе.
Странно, нали!

Мирослава Диянова Колева , 5б клас
Учител (ментор): Ивелина Добрева
ОУ „Антим I “, гр. Балчик, обл. Добрич

Leave a Reply

