Приключенията на Ърнест

Illustrations - Dvorec ot Dumi_03Един ден Дани и Томи решили да отидат при великия магьосник Ърнест, защото им било скучно и искали да се позабавляват с някоя от неговите многобройни и интересни истории; децата искали да видят и предметите, които той донасял от своите пътешествия.Ърнест бил заключен в един магически гардероб на тавана на къщата им. Те се качили и отворили гардероба, от вътрешността на който с весел глас се провикнал Ърнест:

– Деца! Здравейте, как сте? Да не би да искате да чуете някоя от моите многобройни и интересни истории?

– Да, разбира се! Аз и Томи сме дошли да чуем някоя интересна история.-отвърнала Дани

– Х-м-м-м, чакайте да помисля. – казал Ърнест. – Искате ли да ви разкажа за времето, когато бях в Небелгард?

– О-о-о! Разбира се, че искаме! А какво е това място? – попитала Дани

– Сега ще разбереш. – отвърнал Ърнест и започнал да разказва-…….Преди много години обикалях света. Естествено тогава не бях затворен в този гардероб. Тъкмо бях пристигнал в една далечна страна на име Небелгард. Когато пристигнах, разбрах от един приятел, който живееше там, че наскоро героичната принцеса Ана била победила злия магьосник Арда. Той бил поробил цялата страна, а всеки, който му се противопоставял, загивал трагично. Приятелят ми каза, че точно в деня, когато аз бях пристигнал, Ана се била завърнала.

Тя седеше на един огромен зелен дракон, а в едната си ръка държеше знамето на Небелгард. Царят беше обявил този ден за национален празник. Всички приветстваха принцесата и и благодаряха за доброто, сторено от нея. Небелгард беше свободен. Хората вече не се страхуваха. За нещастие аз много бързах, защото имах един проблем,  и още в същия ден си отидох, даже нямах време да си взема сувенир. Това беше денят, когато бях в Небелгард. Ами искате ли да ви разкажа за деня, когато бях в страната на сънищата? – запитал Ърнест. – Тогава тъкмо беше започнал концертът на една известна „лунна  балерина“.

Дани и Томи се зачудили какво означава „лунна балерина“ и казали:

– Да, разкажи ни, но какво е „лунна балерина“?

– Слушайте тази история и ще разберете. – и започнал да разказва -…..Това също беше отдавна, тогава аз бях на почивка в страната на сънищата. Бях там, защото наближаваше празникът на Съня. Това е един много интересен празник, той се празнува през тамошния месец Съняри. Целият месец е празник и всеки ден се изнася по един концерт от многото известни балерини и певци от тази страна, та  аз исках само да видя първия ден на празника, защото разказваха, че този ден бил най-интересен, а също казваха и че на този ден празника откривала най-известната и елегантна балерина. Аз бях един от многото свидетели на представлението на тази балерина. Тя танцуваше на вълшебно килимче точно пред луната, а на самата луна беше певецът, който свиреше музиката, на която тя танцуваше. Неговата музика беше толкова приятна, че чак нотите, които той свиреше, се виждаха, странно движещи се около самата балерина. Зад нея, за да има нещо като фон, беше поставено вълшебно килимче, което се движеше. На следващия ден аз бях поканен да участвам – длъжен бях да покажа някой друг фокус. Естествено аз го направих и за награда получих като сувенир вълшебното килимче, което беше като фон. Аз обаче имах много такива килимчета и го превърнах в робата, която нося в момента, а част от него направих на шапка……Е, това беше тази история, имате ли въпроси? – попитал Ърнест

– Аз имам един. – възкликнала Дани – Аз така и не разбрах какво е „лунна балерина“?

Ърнест се усмихнал и казал:

– Лунна балерина, драга ми Дани, е балерината, която открива празника на Съня или по-просто казано, това е балерината, чийто концерт е първият през месец Съняри.

– А-а-а, ясно, разбрах. – казала Дани

Ърнест се позамислил малко и ги попитал:

– Желаете ли да ви разкажа за един друг празник, на който също присъствах?

Дани се позамислила и казала:

– Ами, хайде  да чуем!

И така Ърнест започнал да разказва:

– Това е празникът на Веселото езеро. На тамошния празник ергените канят младите моми за танц върху листата на водните лилии. Ако се зачудите как ще танцуват там, то аз веднага отговарям. Те могат да танцуват върху тях, защото те са едни малки хора. Та на този празник оркестърът, който свири, е от жаби, а върху листата във водата има малки свещи, които горят до края на празника. Празникът е интересен заради това, че техните танци са най-различни, а свещите се изработват по много специфичен начин, за да горят толкова дълго. Сладките, които правят, са толкова вкусни, че дори и аз не можах да се удържа да опитам; затова и по брадата си имам толкова много залепнали бонбончета и най-различни още лакомства. Аз си взех една свещ за сувенир, но след време ми се наложи да я използвам, също си взех и една торбичка с бонбони, обаче не можах да се сдържа и ги изядох още по пътя. – усмихнато казал Ърнест

– Ех, много забавно! – възкликнала Дани – Колко места си посетил и колко сувенира имаш! Ти си един велик магьосник! Аз и Томи ще излезем да играем в парка.

– Е, тогава довиждане, после елате пак за някоя друга история, пък може и да „изровя“ отнякъде някоя и друга бонбонка. – казал Ърнест

– Добре, ще дойдем, но засега довиждане. – казала Дани и с Томи  си тръгнали

– Ех, тези деца, много са забавни! – казал си Ърнест и мигом затворил гардероба само с щракване на пръстите си.

Име: Мария Недялкова Кръстева

Клас: 5 г   

Ментор: Ива Богомилова Симеонова

Училище: СОУ „Йоан Екзарх Български“, град Шумен

Leave a Reply

